Szkolenie obejmuje aktualne uwarunkowania związane z funkcjonowaniem najmu/podnajmu w trakcie kryzysu migracyjnego spowodowanego wojną w Ukrainie
ZAPISZ SIĘ
- 13 kwietnia 2022 r.
- godz. 9 – 15
- ON-LINE
Szkolenie adresowane jest do:
- praktyków rynku nieruchomości,
- inwestorów,
- zarządców i pośredników w obrocie nieruchomościami,
- osób, które chcą podnieść swoją wiedzę z zakresu inwestowania i zarządzania najmem lokali mieszkalnych i użytkowych poprzez zastosowanie praktycznych narzędzi oszacowania opłacalności różnych wariantów inwestycji, oceny stanu technicznego nieruchomości, samodzielnego przeanalizowania trudnych sytuacji związanych z umowami najmu oraz rozliczeniem mediów i kaucji w praktycznej formie – studiów przypadku z omówieniem w relacji do aktów prawnych
Celem tego szkolenia jest zdobycie praktycznej wiedzy z zakresu inwestowania w lokale mieszkalne oraz użytkowe na wynajem. Szkolenie przeznaczone jest dla uczestników rynku nieruchomości – inwestorów, zarządców, pośredników w obrocie nieruchomościami. Podczas szkolenia przedstawione zostaną praktyczne zagadnienia związane z uwarunkowaniami prawnymi najmu, zawierania umów o zarządzanie i najmu lokali, ocena efektywności ekonomicznej inwestycji z uwzględnieniem nakładów i obciążeń podatkowych. Podstawowym narzędziem pracy podczas szkolenia będą studia przypadku i praktyczne zadania do rozwiązania, dzięki czemu przedstawiona wiedza zostanie ugruntowana i trwale zapamiętana. Uczestnicy szkolenia na przykładzie konkretnych zapisów umownych, analizie aktów prawnych i obliczaniu opłacalności poszczególnych wariantów zdobędą praktyczną wiedzę z zakresu radzenia sobie w niestandardowych i trudnych sytuacjach związanych z zawieraniem umowy najmu, rozliczenia mediów oraz kaucji, weryfikacji stanu techniczno – użytkowego nieruchomości na podstawie dokumentacji technicznej budynku oraz metod stosowanych min. przez rzeczoznawców majątkowych do oceny stanu nieruchomości . Poznają narzędzia wspomagające wybór najbardziej optymalnych wariantów inwestycyjnych, weryfikacji formalnej i finansowej najemców oraz zabezpieczenia własnych interesów w umowie najmu. Dodatkowo przedstawione zostaną praktyczne informacje z zakresu uwarunkowań prawnych i praktyki prowadzenia działalności gospodarczej w obszarze zarządzania najmem lokali.
Na szkoleniu zostaną przedstawione zagadnienia m.in.:
- Wprowadzenie i podstawy prawne najmu lokali
– podstawy prawne najmu
– obsługa najmu – zarządzanie czy pośrednictwo?
– kryteria wyboru lokalu pod wynajem
-ocena efektywności ekonomicznej inwestycji
– obowiązki związane z profesjonalną obsługą najmu
- Umowa o zarządzanie najmem lokali
– forma i treść umowy o zarządzanie
– istotne elementy umowy
– terminy, zakres umowy i wyłączenia odpowiedzialności
– obowiązki stron i dodatkowe postanowienia
– załączniki do umowy
– klauzule niedozwolone
- Umowa najmu lokalu
– forma i treść umowy najmu
– istotne elementy umowy
– terminy, zabezpieczenia i obowiązki stron
– odpowiedzialność stron za uszkodzenia i awarie
– zabezpieczenia (kaucja, poręczenie, gwarancja bankowa, weksel, oświadczenie o poddaniu się egzekucji)
– załączniki do umowy
– tryby najmu: cywilnoprawny, okazjonalny, instytucjonalny
– obowiązek meldunkowy a najem lokalu
– klauzule niedozwolone
- Weryfikacja najemców
– wywiad i wstępna weryfikacja
– weryfikacja zatrudnienia i dochodów
– jakich informacji i dokumentów można wymagać od najemców?
- Rozliczenie najmu lokalu
– wstępna ocena sytuacji finansowej lokalu
– rozliczenia mediów (składniki opłat za media, rozliczenia podzielników ciepła i kominowe dopłaty)
– rozliczanie kaucji
– fundusz remontowy a najem lokalu
– rozliczenie nakładów na adaptację lokalu użytkowego
– podatki a najem lokali (VAT, podatek dochodowy)
- Utrzymanie techniczne i ocena stanu technicznego
– źródła informacji o stanie technicznym nieruchomości (Książka Obiektu Budowlanego, przeglądy okresowe budynku)
– weryfikacja stanu technicznego lokalu przed rozpoczęciem zarządzania
– zużycie techniczne a zużycie użytkowe
– rynek wtórny: luka remontowa i ocena stanu technicznego budynku
- Najem dla obywateli Ukrainy
– regulacje prawne (specustawa, rozporządzenia wykonawcze) regulujące funkcjonowanie rynku nieruchomości i najmu
– możliwość wypowiedzenia umów najmu na gruncie prawa cywilnego i zapisów umownych
– podnajem a zawieszenie świadczenia usług hotelarskich
Szkolenie prowadzić będzie Maciej Kamiński
Licencjonowany Zarządca nieruchomości, od 2012 roku twórca, zarządzający firmą Asset Nieruchomości świadczącą szeroki zakres usług w zakresie nieruchomości komercyjnych (zarządzanie, doradztwo) oraz zarządzania najmem. Ekspert Systemu Informacji Prawnej Legalis.pl (Wydawnictwo CH Beck). Autor licznych publikacji, komentarzy z zakresu praktycznych i prawnych aspektów zarządzania nieruchomościami. W październiku 2016 roku jeden z prelegentów podczas XVI Kongresu Polskiej Federacji Stowarzyszeń Zawodów Nieruchomościowych, szkoleniowiec z ponad 8 -letnim doświadczeniem. Wykładowca akademicki, doktorant na Wydziale Ekonomii, Zarządzania i Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Autor podręcznika „Zarządzanie najmem lokali w praktyce” (2019).
Korzyści z udziału w tym szkoleniu:
- uczestnicy szkolenia dowiedzą się, jak wygląda zarządzanie najmem lokali z uwzględnieniem obowiązujących wymogów formalno-prawnych,
- uczestnicy poznają praktyczne metody i narzędzia oceny efektywności ekonomicznej inwestycji, ekonomiki nieruchomości oraz oceny stanu technicznego nieruchomości.
- uzyskają wskazówki dot. przygotowania niezbędnych dokumentów i procedur do zarządzania najmem,
- otrzymają kompendium wiedzy pozwalającej skutecznie przygotować firmę do zarządzania najmem.
- zdobędą aktualną wiedzę z zakresu funkcjonowania najmu w dobie kryzysu migracyjnego
Cena szkolenia:
260 zł. – brutto /za osobę/
Wpłatę należy dokonać na konto IMART nr.: 06 1050 1331 1000 0092 5057 2055 / z dopiskiem – Szkolenie – najem /.
Opłata obejmuje uczestnictwo w szkoleniu, materiały dydaktyczne w formie elektronicznej oraz wydanie stosownego zaświadczenia po zakończeniu zajęć.
Miejsce szkolenia: ON-LINE
Kontakt:
I M A R T
tel. kom. 502 – 660 – 992
e-mail: imart@imart-info.pl